Fogorvosként pácienst referálnál a Gombosdentbe mikroszkópos gyökérkezelésre?
Kedves Kolléga!
Először is szeretnénk megköszönni a bizalmadat, melynek során pácienseid bonyolult gyökérkezelését a Gombosdentre bízod!
Miért érdemes a Gombosdentet választanod segítségül a mikroszkópos gyökérkezeléshez?
- Amennyiben a napi rutinszerű feladataid mellett nehézséged adódik például a gyökérkezeléssel, nem szükséges erre a beavatkozásra extra eszközbe, műszerbe invesztálnod, ugyanis mi ezt megtettük és ezzel segíthetünk Neked. Az együttműködéssel időt és energiát takaríthatsz meg.
- Rendelőnk többek között erre szakosodott: minden székre jut egy-egy mikroszkóp! Rendelőnkben minden fogorvos kolléga, napi szinten használja a mikroszkópot. Zeiss és Labomed mikroszkópokkal, 3 széken összesen 3 darabbal várjuk a pácienseket.
- Minden rendelőt felszereltünk saját intraorális röntgennel, így ezzel a két, gyökérkezeléshez fontosnak tartott eszközzel még gördülékenyebb lesz a pácienseid számára is a munka.
- Gyakorlott partnerek vagyunk! 2004 óta végezzük referált páciensek ellátását és idáig több mint 20 fogászati rendelő partnerünk van. Velük rendszeresen tartjuk a kapcsolatot és együttműködve segítünk a mikroszkópos gyökérkezeléssel a fogmegmentésben és a diagnózis felállításában.
- Probléma esetén elérhetők és nyitottak vagyunk: az alábbiakban leírt protokoll pácienseid és a Te tájékoztatásodat tartja szem előtt.
Mi a teendőd?
Első alkalommal jelezd felénk, hogy szeretnél pácienst referálni. Ezt a +36 30 251 96 27 számon vagy az info@gombosdent.hu-ra küldött e-mailben egyszerűen megteheted. Kollégáink ezt követően felveszik Veled a kapcsolatot.
Kérünk, hogy páciensedet időpont foglalás céljából irányítsad a recepcióra (+36 30 251 96 27), és a kolléganők menedzselik az időpontok foglalását a megfelelő doktorokhoz. Kollégáink a gyökérkezelés elkezdését és a gyökértömés időpontját is segítenek kiválasztani a páciens számára.
Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy rendelőnknek a referált páciensek kezeléséhez részedről milyen adatokra, teendőkre van szüksége. Cserébe a kezelést követően mi mit tudunk nyújtani, hogyan tájékoztatunk Téged és páciensedet.
A kapcsolatfelvételkor Neked küldött e-mailben részletezzük, hogy mit kérünk Tőled, amikor hozzánk referálsz egy pácienst az adott fog kezelésére.
Mit teszünk a ránk bízott pácienssel és fogával?
- A pácienst közérthetően tájékoztatjuk a gyökérkezelés / újra gyökérkezelés szükségességének okáról (fájdalom, mély szuvasodás, gyökércsúcsi gyulladás, stb.), a kezelés időtartamáról, és annak áráról.
- Érzéstelenítésben elvégezzük a gyökérkezelést, végül gyökértömést végzünk.
- A gyökértömést lezárjuk, az üregbe ideiglenes-, vagy üvegionomer tömést készítünk.
- A kezelés végén kontroll röntgenfelvételen ellenőrizzük az elvégzett gyökértömést.
Mit mondunk a hozzánk küldött páciensnek a kezelés végén?
- Elmondjuk, hogy a fog gyökérkezelése megtörtént, a fog további felépítése/helyreállítása a küldő orvos feladata lesz. Ezzel mihamarabb keresse fel őt, kérjen hozzá időpontot.
Mit küldünk a gyökértömés után e-mailben Neked, a referáló orvosnak?
- A páciens nevét
- A gyökércsatornák hosszának adatait
- Kontroll röntgenfelvételt
Milyen nehézségek adódhatnak a gyökérkezeléssel kapcsolatosan?
- Előfordulhat, hogy a fogat nem kell gyökérkezelni - Ilyenkor a pácienst tájékoztatjuk a szerencsés végkifejletről, a fogat ideiglenes töméssel látjuk el, és a beteget visszairányítjuk a küldő orvosához.
- Szerencsétlen helyzetben a fogat nincs értelme gyökérkezelni, mert későbbi megtarthatósága, vagy felépítése nem lehetséges. Ez esetben a pácienst tájékoztatjuk a foghúzás szükségességéről, majd telefonon felkeressük kezelőorvosát. Konzultáció után ő döntsön, hogy hol és mikor történjen az extractio (azonnal nálunk, vagy később nála).
- A gyökércsatornák extrém szűkülete, vagy eltávolíthatatlan betört műszer, csap esetében a gyökércsatorna rendszert az elérhető úton tisztítjuk ki, és tömjük le. A pácienst tájékoztatjuk a gyökércsúcs rezekció szükségességéről, melynek helyét és idejét szintén küldő orvosával kell megbeszéljük (később nálunk, vagy nálad).
Célunk, hogy a fenti protokoll a jövőben is a hatékony és a pácienseink érdekeit szem előtt tartó kapcsolatunkat erősítse.
Reméljük, hogy a fentiek az elégedettségedet és a gördülékeny együttműködést szolgálják, és sok sikeres gyökérkezelésben lehetünk segítségedre!
Kérdésed van vagy szeretnéd felvenni velünk a kapcsolatot?
Üzenj nekünk az alábbi űrlapon, tedd fel a kérdésedet és jelentkezünk: